چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

سونی برای کاهش هزینه‌ها 2 هزار نفر از نیروهایش را تعدیل می‌کند

۴۹۰ بازديد

در خبری که به تازگی از سونی منتشر شده، قرار است 2 هزار نفر از کارمندان بخش موبایل سونی به منظور کاهش هزینه‌ها اخراج شوند. البته کارمندان ژاپنی به بخش‌های دیگر این شرکت منتقل خواهند شد.

بخش موبایل سونی یک بار دیگر قرار است تغییرات مهمی داشته باشد. این شرکت قصد دارد بخش‌های ارتباطات موبایل (MC)، سرگرمی‌های خانگی (HE) و محصولات و راهکارهای تصویرسازی (IP&S) را با یکدیگر ادغام کند. مدیریت این بخش که از این به بعد با نام محصولات و راهکارهای الکترونیک (EP&S) شناخته خواهد شد، به شیگکی ایشیزوکا محول شده است. مدیران ارشد این کمپانی با امید به ایجاد تغییرات مثبت در حال جابجا شدن هستند.

حالا به‌تازگی خبری منتشر شده که از اخراج حدود نیمی از کارمندان بخش موبایل سونی خبر می‌دهد. این اتفاق اولین باری نیست که در شرکت سونی رخ می‌دهد، چون چند سال پیش هم شاهد تعدیل نیروی مشابه‌ای بودیم. اما این بار موضوع درباره حدود نیمی از کاربران بخش موبایل این شرکت است.

البته نباید فراموش کنیم که این ماجرا فقط مختص سونی نیست. تقریبا همه برندها دست به تعدیل نیرو زده‌اند. در این میان شاید برخی شرکت‌های چینی مثل هوآوی عملکرد خوبی از خود نشان داده باشند، اما وضعیت کلی تجارت موبایل در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

تقریبا همه شرکت‌ها در آمار فروش خود شاهد ریزش‌های قابل توجه‌ای بوده‌اند. در این میان، پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی سونی در سال ۲۰۱۹ به ۱.۳ میلیارد دستگاه برسد. شرکت تحقیقاتی IDC می‌گوید این ریزش بخشی از ادامه روند نزولی بازار سونی است که از سه سال پیش شروع شده بود.

ین غول بزرگ ژاپنی در بخش موبایل باید با شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ، هوآوی و اپل رقابت کند. و اگر صادق باشیم باید اذعان کنیم که این کمپانی فاصله زیادی با این برندها دارد.

تعدیل ۲ هزار تن از نیروهایی بخش موبایل سونی به منظور کاهش هزینه‌های این شرکت انجام می‌شود. این اتفاق باید تا ماه مارس ۲۰۲۰ انجام شود.

کارمندان چینی و اروپایی سونی می‌توانند از گزینه بازنشستگی داوطلبانه استفاده کنند، و کارمندان ژاپنی سونی هم به سایر بخش‌های این شرکت منتقل خواهند شد.

سونی قرار است در ماه‌های پیش رو میزان فروش موبایل‌های خود را، به خصوص در جنوب شرق آسیا، محدود کرده، و بیشتر روی شرق آسیا و اروپا تمرکز کند.

شایان ذکر است که سونی فقط در کسب و کار موبایل خود با زیان مواجه شده و کسب و کار تلویزیون آن‌ها عملکرد خوبی دارد. اگر به خاطر داشته باشید، بخش تجارت کامپیوتر این شرکت چند وقت پیش به طور کامل فروخته شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.