پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

پس از کروم، فایرفاکس هم به دنبال افزودن قابلیت Lazy loading است

۴۸۸ بازديد

 

گوگل از حدود یک سال پیش کار روی افزودن قابلیت Lazy loading را به کروم شروع کرده بود، حالا به تازگی مهندسان موزیلا هم دست به کار شده‌اند تا با افزودن این قابلیت به فایرفاکس سرعت بارگذاری صفحات وب را بالا ببرند.

مهندسان موزیلا قصد دارند پشتیبانی از قابلیت بارگذاری تنبل یا Lazy loading را به مرورگر وب این شرکت اضافه کنند. قابلیت مذکور مکانیزمی برای به تعویق انداختن فرآیند بارگذاری تصاویری است که در نگاه اول در سایت‌ها مقابل دید کاربر قرار نمی‌گیرند.

پروسه افزودن این ویژگی به فایرفاکس از ماه گذشته آغاز شد. گوگل هم حدود یک سال است که به آزمایش این قابلیت می‌پردازد تا آن را در نهایت به کروم اضافه کند.

بارگذاری تنبل چگونه کار می‌کند؟

بارگذاری تنبل بیش از یک دهه است که به بخشی از صحنه توسعه صفحات وب اضافه شده است. این مکانیزم در ابتدا به عنوان ایده‌ای برای کتابخانه‌های جاوا اسکریپت به وجود آمد.

توسعه‌دهندگان دریافته بودند که با به تاخیر انداختن بارگذاری تصاویری که در مقابل دید کاربر وجود ندارند، می‌توانند سرعت بارگذاری سایت را تا حد زیادی افزایش داده و سئوی بهتری داشته باشند. در نتیجه جایگاه بهتری در میان نتایج جستجوی گوگل پیدا کنند.

این ایده به سرعت گسترش یافت و تا اوایل دهه ۲۰۱۰ صدها کتابخانه و افزونه به وجود آمد که صرف‌نظر از زبان برنامه‌نویسی سایت یا سیستم مدیریت محتوای آن، به راحتی اجازه می‌داد از مکانیزم Lazy loading در سایت‌ها استفاده شود.

تصمیم گوگل برای استفاده از روش بارگذاری تنبل روش در سطح مرورگر

گام نخست برای استفاده از روش بارگذاری تنبل در سطح مرورگر به جای سطح وبسایت از ژانویه سال ۲۰۱۸ برداشته شد، زمانی که گوگل با انتشار سندی نشان داد که کروم چگونه می‌خواهد پشتیبانی از بارگذاری تنبل تصاویر و آی‌فریم‌ها را به کار ببندد.

مدتی بعد، فلگ‌های مربوطه به کروم اضافه شد و در حال حاضر نیز این فلگ‌ها در نسخه پایدار این مرورگر در دسترس قرار گرفته‌اند. کاربران با فعال کردن فلگ‌های مذکور می‌توانند سرعت بارگذاری وبسایت‌ها را افزایش دهند.

این قابلیت حالا با پشتیبانی گوگل می‌تواند به بخش ثابتی از مرورگرهای وب تبدیل شود، چرا که علاوه بر موزیلا، مهندسان سافاری هم در طول سال گذشته از علاقه خود نسبت به استفاده از این قابلیت در مرورگر شرکت اپل خبر داده بودند.

به این ترتیب اکثر مرورگرهای بزرگ و محبوب به زودی پشتیبانی از این قابلیت را به نرم‌افزارهای خود اضافه خواهند کرد تا در کنار سایت‌هایی که به خودی خود از این سازوکار استفاده می‌کنند، همه کاربران بتوانند از این امکان مفید بهره‌مند شوند.

چند روش برای افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس

چند روش برای افزایش سرعت مرورگر فایر فاکس : امروزه شما برای اینکه شما بتوانید به اینترنت برید و صفحات مورد دلخواهتون رو ببینید. چند نرم افزار بستگی به امکانات کاربران وجود دارد. برخی کاربران سرعت و لود شدن سریع و وبگردی رو دوست داردند. این دسته معمولا از گوگل کروم استفاده می کنند. برخی دیگر که فقط در اینترنت کار های گرافیکی انجام میدهند. به مرورگری قدرتمند نیاز دارند، این دسته هم مرور گر فایر فاکس را ترجیح می دهند. برخی دیگر هم از سایر مرورگر ها استفاده می کنند. که ما در اینجا فقط به دو مرور گر مشهور اشاره کردیم. اکثر افرادی که از هر دو مرور گر استفاده می کنند. می دانند سرعت کلی فایرفاکس کمی از کروم پایین تر است. در این پست ما می خواهیم ترفند هایی را برای افزایش سرعت فایر فاکس برایتان معرفی نماییم. پس تا پایان پست با زوم تک همراه باشید.

در اینجا به چند مورد اشاره می گردد که شما برای افزایش سرعت بهتر باید تمام آنها را انجام دهید.

1- استفاده از نرم افزار FireFox Booster. چرا که این نرم افزار قادر است سرعت مرور گر شما را در حد چند برابر زیاد کند. البته این سرعت بستگی به کانکشن شما دارد. اگر سرعت اینترنتتان زیاد باشد. می توانید شاهد بهترین بهبود در مرورگر خود باشید.

افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.