پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

مقایسه گلکسی S10E با آیفون XR: دو پرچمدار اقتصادی

۵۵۹ بازديد

سامسونگ در کنار دو پرچمدار اصلی خود یعنی گلکسی اس ۱۰ با قیمت ۸۹۹ دلار و گلکسی اس ۱۰ پلاس با قیمت ۹۹۹ دلار، یک تلفن هوشمند قدرتمند دیگر نیز معرفی کرده که گلکسی S10E نام دارد. این اتفاق حرکت تازه‌ای نیست چرا که اپل نیز پیش از این آیفون XR را معرفی کرده بود، ولی به هر روی، معرفی گلکسی اس ۱۰ ای نشان می‌دهد که سامسونگ در خط تولید سری گلکسی اس نیز به فکر طرفداران تلفن‌های اقتصادی است.

قیمت گلکسی اس ۱۰ ای و آیفون XR از ۷۴۹ دلار شروع می‌شود. اما اگر به طراحی یا مشخصات سخت‌افزاری این دو دستگاه نگاه کنیم، آن‌ها اکثر خصوصیت‌های مدل‌های رده‌بالاتر خود را به ارث برده‌اند. البته طبیعی است که برای کاهش قیمت ناچارا باید از برخی ویژگی‌ها چشم‌پوشی می‌شد، ولی اگر می‌خواهید پول کمتری بدهید، شاید این ویژگی‌ها برایتان چندان مهم نباشد.

پرچمداران جدید سامسونگ هنوز برای بررسی رسمی به دست ما نرسیده‌اند، اما اگر ۷۴۹ دلار پول دارید و می‌خواهید از بین سامسونگ و اپل یکی را انتخاب کنید، در این مطلب با ما همراه باشید.

گلکسی اس ۱۰ ای از سیستم عامل اندروید ۹ پای استفاده می‌کند که دارای رابط کاربری مخصوص One UI سامسونگ است. اگر تا به حال از تلفن‌های سامسونگ استفاده نکرده‌اید، یا می‌خواهید از iOS به سوی اندروید بروید، مدتی طول می‌کشد تا به این سیستم عامل عادت کنید، اما به گفته کارشناسان این رابط کاربری بهترین نرم‌افزاری است که توسط سامسونگ روی یک تلفن هوشمند قرار گرفته. آیفون XR از iOS 12 استفاده می‌کند که برخلاف سامسونگ بازطراحی قابل توجه‌ای نداشته است. کاربران قبلی یا فعلی آیفون به راحتی می‌توانند با این دستگاه ارتباط برقرار کنند و کسانی که برای اولین بار به سراغ iOS می‌روند نیز مشکل چندانی در ارتباط‌گیری با این سیستم عامل نخواهند داشت.

همان طور که در جدول زیر می‌بینید، گلکسی اس ۱۰ ای و آیفون XR هر دو از پردازنده‌های موجود در مدل‌های برتر خود استفاده می‌کنند. اما شرکت‌ها برای کاهش قیمت این دو دستگاه مجبور به کاهش رزولوشن نمایشگر، رم، حافظه داخلی و سایر قابلیت‌های این دو تلفن شده‌اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.