جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

موبایل جدید Vivo معرفی شد؛ تلفنی که ظرف 45 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود

۵۰۷ بازديد

ماه گذشته طرحی از برنامه‌های شرکت Vivo برای رونمایی از برندی فرعی به نام iQOO لو رفته بود؛ حالا این شرکت به صورت رسمی اولین تلفن هوشمند از این برند را معرفی کرده است. ولی برخلاف شایعاتی که اخیرا در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده بود، این دستگاه نه نخستین موبایل تاشوی Vivo بلکه یک تلفن هوشمند گیمینگ است.

گوشی جدید Vivo سخت‌افزاری در حد پرچمداران بزرگ بازار دارد چرا که از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۰، پردازنده گرافیکی Adreno 640 و یک باتری ۴ هزار میلی آمپری استفاده می‌کند که به ادعای مسئولان این شرکت می‌تواند ظرف ۴۵ دقیقه به لطف سیستم سوپر فلش شارژ به طور کامل شارژ شود. البته خبر بد این است که فناوری مذکور در مدل‌های ضعیف‌تر این دستگاه قرار داده نشده است. iQOO در بخش رم و حافظه داخلی با چهار پیکربندی وارد بازار می‌شود: 6GB/128GB ،8GB/128GB ،8GB/256GB و 12GB/256GB.

این دستگاه قابلیتی موسوم به دکمه Monster Touch دارد که در واقع سیستمی حساس به فشار در شانه‌های چپ و راست نمایشگر است. علاوه بر این، سیستم خنک‌سازی Vapor در داخل این تلفن هوشمند به کنترل دما در هنگام استفاده از حالت گیمینگ کمک می‌کند.

موبایل iQOO نمایشگری ۶.۴۱ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و از ناچ قطره‌ای استفاده می‌کند تا نسبت صفحه به بدنه آن به ۹۱.۷ درصد برسد. این دستگاه همچنین از اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌ای برخوردار است.

دوربین عقب این موبایل از سه سنسور شامل سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 سونی، سنسور ۱۳ مگایپکسلی عریض، و سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق تشکیل شده است. در بخش سلفی نیز شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستیم.

نکته جذاب طراحی این تلفن هوشمند نوار LED چشم‌نوازی است که در وسط بدنه پشتی سه بعدی این دستگاه قرار گرفته و نورهای آبی یا نارنجی را در آن منعکس می‌کند. این نوار در هنگام دریافت نوتیفیکیشن یا بازی روشن می‌شود.

گوشی iQOO در دو رنگ آبی الکترو-نوری و نارنجی گدازه‌ای به بازار می‌آید. البته پیکربندی ۱۲ گیگی این گوشی مدل دیگری با رنگ مشکی هم دارد که از طراحی فیبر کربن مصنوعی روی شیشه استفاده می‌کند. این دستگاه در حال حاضر با قیمت ۴۴۷ دلار برای مدل پایه در وبسایت Vivo برای خرید آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. مدل ۱۲ گیگی iQOO با قیمت ۶۴۱ دلار به فروش می‌رسد. موبایل جدید Vivo ابتدا وارد بازار چین می‌شود، سپس در سایر کشورها عرضه خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.