شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

بررسی تخصصی Mi Mix 3

مطالب انگیزشی و علمی

بررسی تخصصی Mi Mix 3

۵۰۹ بازديد

 

 

برای اینکه در مورد طراحی این گوشی صحبت کنیم هیجان‌زده هستیم چرا که شیائومی به تمام بخش‌ها و جزئیات توجه زیادی داشته است. شیائومی از همان نسل اول گوشی‌های می میکس توجه زیادی به این داشته که گوشی‌های این خانواده صفحه‌نمایش‌هایی با حاشیه بسیار کم داشته باشند و در این نسل این امر به نهایت خودش رسیده است. زمانی که گوشی را روشن می‌کنید واقعا حیرت‌زده می‌شوید. صفحه‌نمایشی جلوی گوشی قرار گرفته که فضایی در حدود 85 درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. این درصد زیادی که در اختیار صفحه‌نمایش قرار گرفته به لطف عدم حضور ناچ و دوربین‌های سلفی در این قاب است.

 

صفحه‌نمایش هیچ خمیدگی‌ای در کناره‌های خودش ندارد و کاملا تخت طراحی شده اما در عوض در کناره‌های قاب پشتی خمیدگی‌هایی در نظر گرفته شده تا بتواند هنگام استفاده از گوشی راحت در کف دست بنشیند.

به هر حال اولین چیزی که نظر شما را در این گوشی به خودش جلب می‌کند نبود دوربین سلفی در قاب جلوی دستگاه است. مهندسان شیائومی برای اینکه قاب جلو کاملا در اختیار صفحه‌نمایش باشد از تکنیک صفحه‌نمایش کشویی بهره گرفته‌اند. در این حالت برای اینکه به دوربین‌های سلفی دسترسی پیدا کنید باید صفحه‌نمایش را به سمت پایین بکشید. این روش حس بسیار جالبی را به کاربر منتقل می‌کند و شما را به یاد گوشی‌هایی می‌اندازد که سال‌ها قبل عرضه می‌شدند و حالت کشویی داشتند.

 

چیزی که ذهن بسیاری از کاربران را درگیر خودش کرده کیفیت بخش کشویی دستگاه است. به‌طورکلی باید بگوییم که به نظر نمی‌رسد این بخش به این زودی‌ها به تعمیر نیاز داشته باشد و تا چند سال امکان باز و بسته کردنش وجود دارد اما چیزی که احتمالا شما را نگران می‌کند لق شدن است. در مدتی که گوشی دست ما بود این بخش کشویی کمی لقی پیدا کرد اما نه به آن صورت که بخواهیم نگرانش شویم و تنها با فشار دادن لبه‌ها در بالای گوشی می‌توانستیم این لقی را درک کنیم.

جنس بدنه دستگاه در قاب جلو از شیشه در فریم اطراف از فلز و در قاب پشتی از سرامیک است. می میکس 3 گوشی به شدت لیزی است و با قرار گرفتن روی کوچک‌ترین شیب به‌سرعت به سمت پایین حرکت می‌کند؛ علاوه بر این اثرانگشت و کثیفی بسیار زیاد روی این قاب باقی می‌ماند. باوجوداین استفاده از سرامیک سبب شده تا این بدنه بسیار مقاوم باشد و به همین سادگی‌ها خط و خش نگیرید.

شیائومی برای اینکه از حداکثر فضا بیشتری استفاده را ببرد خروجی صدای مخاطب را زیر اسلاید صفحه‌نمایش مخفی کرده است و تنها یک خروجی کوچک برای این بخش بالای صفحه‌نمایش در نظر گرفته است.

مهم‌ترین نکته منفی در مورد این گوشی زیبا و لوکس وزنش است. برای اولین بار که گوشی را دست می‌گیرید متوجه وزن بسیار زیادش می‌شوید و نیازی نیست که حتما با دیگر گوشی‌ها مقایسه شود تا وزن زیادش را درک کنید. در مدتی که از گوشی استفاده می‌کردیم همین وزن زیادی بسیاری از اوقات سبب می‌شد که مجبور باشیم آن را کمی زمین بگذاریم تا دستمان استراحتی داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.